Hírek: Olvasóink írták

Miért fontos a szociális intézmények ,,PR”-ja? (2013-03-15)

Miért fontos a szociális intézmények ,,PR”-ja? Bakosi Tamás szociális munkás írása

Miért fontos a szociális intézmények ,,PR"-ja?

Gyakran elgondolkodom, hogy a civil és állami szociális intézményeknél beszélhetünk-e elsőbbséget élvező PR-ról, vagy tudatos arculatmarketingről, menedzselésről?

Egyes civil szervezetek önérvényesítő és reklámtevékenysége igen kiváló és példaértékű. Láthatjuk, hogy ennek köszönhetően is mennyit elérnek. Vajon elmondható ez néhány önkormányzati és/vagy állami intézményről is? Ugyanakkor kifejtés nélkül, de meg kell említenem, hogy a civil és állami szféra szociális intézményeinek együttműködése, annak fejlesztése sem elhanyagolandó.
Továbbá láthatjuk, hogy az egyes intézmények vagy egységek honlapjai elavultak, kevésbé weblátogató barát elrendezésűek, feltéve, ha egyáltalán vannak. Egy frappáns honlap, ami gyakran frissül, megfelelő és pontos információkat nyújt, máris előny. Tudvalévő, hogy ma nem minden intézményben van ,,webguru", de ennek elérésére is utat kell találni, ahogy a segítő szakember egyébként is teszi, ha bármi felmerül.
Gyakran megkapom azt a véleményt, hogy: ,,egy szociális intézménynek nem kell reklám, nem erre hivatott..." Persze, hogy nem a nagy marketingvilág betörésére, multi cégek reklámjaiba való beépülésre vagy média megjelenések tömkelegére gondolok ekkor, sokkal inkább egy kis önérvényesítési képesség fejlesztésére.

Miért hasznos, ha hallanak rólunk?
• Tevékenységek megismerése, köztudatfejlesztés
(Mi az a Gyejó? Mit csinálnak ott? Stb.)
• Szociális szponzorok jobb, célszerűbb, hatékonyabb elérése.
• Intézményi összetartozás, munkahelyi identitás növelése.
(pl: Egy csapat vagyunk, hallassuk magunkat, halljanak RÓLUNK!)
• Lehetőségek tárháza!
(Nyilvánosság - kapcsolati tőke fejlesztése - lehetőségek - hatékonyság növelése.)
• Materiális és anyagi segítség.
(Ha a honlapon megjelennek a szponzorok logói vagy egy cikkben a nevük, érthetően szívesebben támogatnak.)
• Pozitív és egészséges nyilvánosság (nem versengő, nem ,,too much") - Presztízs növelésének lehetősége

Megemlítettem az általam sokat emlegetett szociális szponzorok fontosságát. Ha egy-egy rendezvényhez nem csak a normatívából származó - valljuk be gyakran csekély - összegből gazdálkodhatunk, hanem felajánlásokból, máris előrébb vagyunk. Persze, ha az egyes bürokratikus elemek vagy kevésbé dicsérendő vezetői attitűdök nem akadályoznak, máris előrébb vagyunk. Sokak szerint koldulásnak minősül ez. Véleményen szerint csak a gazdasági vagy egyéb szféra megkeresését, könnyedség elérését jelenti.

Ugyanakkor az is egy aspektus, hogy nem árt, ha a mindennapi ember gyakorta találkozik egyes intézmények tevékenységével, hiszen a tolereancia, elfogadásnak fejlesztését segítheti elő, ha az emberek találkoznak minél több fórumon a szféra által képviselt célokkal, eszmékkel.

2012. december 19.

Bakosi Tamás
szociális munkás

 

A tartalom megosztása

Véleményezés Írja meg véleményét Ön is!

Ellenőrző kód

További hírek A kategória további hírei

« Vissza az előző oldalra