Szakmai információk: Szakmai hírek

Igényfelmérés a szolgáltatók informatikai felkészültségéről (2010-06-11)

Igényfelmérés a szolgáltatók informatikai felkészültségéről Az FSZH honlapján közzétett felmérést ajánljuk megtekintésre

Az FSZH honlapjáról: "A TÁMOP 5.4.2. kiemelt projekt keretében a 2. alprogramba került betervezésre a Szociális Ágazati Portál (SZÁP) kialakítása (fizikai megvalósítása) és azon a szakmai munkaszoftverek tartalmi megvalósítása. A program előkészítéséhez kapcsolódóan kéttípusú feladatról számolunk be:

1.)   Elkészült egy igényfelmérés, amelynek célja az volt, hogy rövid információt kapjunk a szolgáltatásokban használt informatikai alkalmazásokról, a munkatársak és a szervezet informatikai felkészültségéről.

2.)   Külső szakértőink a gyakorlatban alkalmazott néhány szoftverről leírást készítettek.

 

Kérdőívet küldtünk ki a tevékenységadminisztrációs fejlesztésben érintett szociális szolgáltatásokat nyújtó szervezetek részére:

 

  • az idősek bentlakásos intézményeihez,
  • a családsegítő szolgálatokhoz és
  • a gyermekjóléti szolgáltatásokhoz, gyermekvédelmi intézményekhez.

 

A felmérés célja, hogy tájékozódjunk a gyakorlatról az egységes, elektronikus formában használható dokumentációs rendszer kidolgozása érdekében, valamint a kifejlesztett munkaszoftverek várható alkalmazására, hozzáférésére és használatára információt nyerjünk.

 

Az igényfelmérés kérdőíves lekérdezés formájában történt. A kérdőív készítése során figyelembe vettünk olyan szempontokat, amelyek támpontot adhatnak az információs hiányosságokra is. A kérdőívek a szolgáltatók felé kísérőlevéllel együtt kerültek kiküldésre, amelyben a felmérés célja ismertetésre került.

 

A kérdőívben feltett kérdések valamennyi szakterület esetében a következők:

 

  1. A szakmai munkához kapcsolódóan milyen területen használnak számítógépes programot a szolgáltatók.
  2. Az alkalmazott program (szoftver) beszerzése, nyitott kérdésként lehetett válaszolni a program fejlesztője, neve, címe, elérhetősége, valamint az alkalmazott program nevére.
  3. Amennyiben vásárolt szoftvert alkalmaznak, annak fejleszthetőségére kérdeztünk rá.
  4. A munkahelyeken alkalmazott számítógépek korára és darab számára kértünk választ,
  5. A feladatok ellátásához használt számítógépeken milyen operációs rendszert/rendszereket használnak az intézmények.
  6. A feladatok ellátásához használt számítógépeken az intézmények milyen általános szoftvereket használnak.
  7. Biztosított –e az intézmények/szolgálatok részére az Internet használat és milyen rendszerességgel.
  8. Az intézményeknél alkalmazott szakdolgozók, ügyviteli alkalmazottak informatikai felkészültségére kérdeztünk rá.
  9. Az informatikai szakember biztosítottsága megoldott-e.
  10. A szervezeteknél használt dokumentációs mintákra, és származási helyükre kérdeztünk rá.
  11. A TÁNOP 5.4.2-ben tervezett munkaszoftverekkel kapcsolatos elvárásokat és javaslatokat is meg lehetett fogalmazni.
  12. A válaszadó intézmények címére, internetes elérhetőségére kérdeztünk rá, nem kötelező jelleggel.
  13. A kérdőív több ponton lehetőséget adott a szabad véleménynyilvánításra is.

A tájékoztató teljes anyaga

 

 

Budapest, 2010. június 9. "

 

Forrás: Foglalkoztatási és Szociális Hivatal

A tartalom megosztása

Véleményezés Írja meg véleményét Ön is!

Ellenőrző kód

További hírek A kategória további hírei

« Vissza az előző oldalra