Szakmai információk: Szakmai hírek

Út a munkához - út az információhoz (2009-01-08)

Út a munkához - út az információhoz Telefonos ügyfélszolgálattal segít a Foglalkoztatási és Szociális Hivatal.

Út a munkához - út az információhoz

Telefonos ügyfélszolgálattal segít a Foglalkoztatási és Szociális Hivatal.
Az ügyfélszolgálat munkatársai széleskörű információnyújtással segítik az önkormányzatok és kirendeltségek ügyintézőit az „Út a munkához" programban meghatározott egyes szociális ellátások változásaival, valamint a munkához jutást segítő közfoglalkoztatás szervezésével kapcsolatban.

Tájékoztatást kaphatnak a rendszeres szociális segélyezettekkel foglalkozó önkormányzati és munkaügyi kirendeltségi ügyintézők mellett a jelenleg rendszeres szociális segélyben részesülők, a rendelkezésre állási támogatásra, illetve a jövőben is rendszeres szociális segélyre jogosultak is.

Az érdeklődők munkanapokon reggel félnyolc és este félhat között kereshetik telefonon az ügyfélszolgálat munkatársait, emellett e-mailben is megküldhetik kérdéseiket.

A bővebb információnyújtás és a hatékonyabb ügyintézés érdekében a Foglalkoztatási és Szociális Hivatalban telefonos ügyfélszolgálat (call-center) kezdi meg működését, amely munkanapokon 7.30 és 17.30 óra között érhető el. A call-center 2009. januártól 2009. június végéig működik.

Az ügyfélszolgálat munkatársai telefonon és e-mailben tájékoztatják az érdeklődő ügyfeleket, valamint szakmai tanácsadást nyújtanak a rendszeres szociális segélyre/rendelkezésre állási támogatásra jogosultakkal foglalkozó önkormányzati és munkaügyi kirendeltségek ügyintézőinek.

A telefonos ügyfélszolgálat keretében négy munkatárs fogadja a hívásokat. Az e-mailben történő megkeresésekre, a kérdés jellegétől függően a lehető legrövidebb időn belül írásban kapnak választ az érdeklődők.

A telefonos ügyfélszolgálat munkatársai
telefonon a 06 1 459 1077 számon, illetve
írásban az utamunkahoz@lab.hu e-mail címen érhetők el.

Az ügyfélszolgálathoz beérkezett kérdésekre adott válaszok a www.afsz.hu honlapon a „Gyakran feltett kérdések" menüpont alatt „Az „Út a munkához" programban meghatározott egyes szociális ellátások változásairól, a munkához jutást segítő közfoglalkoztatás szervezéséről" címen találhatók.

A telefonos ügyfélszolgálat szolgáltatásai

Információnyújtás:

Az önkormányzatok jegyzői által megállapítható, aktív korú nem foglalkoztatottak részére szociális rászorultság alapján nyújtott pénzbeli támogatások változásairól (a 2008. december 31-ig megállapítható rendszeres szociális segélyt két ellátás váltja fel: a rendelkezésre állási támogatás és az új rendszeres szociális segély).
Az önkormányzatok jegyzői által megállapítható rendelkezésre állási támogatás igénybe vételének feltételeiről, a jogosultak köréről, illetve kötelezettségeiről.
35 év alatti, alapfokú iskolai végzettséggel/szakképzettséggel nem rendelkező álláskeresők képzésben való részvételének feltételeiről, támogatásáról.
A rendelkezésre állási támogatásban részesülő álláskeresők részére az álláskeresési megállapodásban vállalt együttműködési kötelezettség teljesítéséről, megszegésének következményeiről.
Az átmeneti időszakra (2009. január 1-től 2009. március 31-ig) érvényes rendelkezésekről, amelyek a 2008. december 31. előtt megállapított rendszeres szociális segély felülvizsgálatára vonatkoznak.
Az önkormányzatok által készített közfoglalkoztatási terv tartalmáról.
A közfoglalkoztatás formáiról.
Az önkormányzatok jegyzői által megállapítható rendszeres szociális segély igénybe vételének feltételeiről, a jogosultak köréről, illetve kötelezettségeiről.
A munkaviszony létesítése esetén kérelmezhető, egy összegben kifizetésre kerülő álláskeresési járadékról.
A foglalkoztatáshoz kapcsolódó járulékkedvezményekről.
A fokozott munkaügyi ellenőrzésről.

Szakmai tanácsadás a rendszeres szociális segélyezettekkel foglalkozó önkormányzati és munkaügyi kirendeltségek ügyintézői számára:

Az ügyfelek által vállalt együttműködési kötelezettség teljesítésével, az ügyfél körülményeiben bekövetkezett, az ellátást, illetve a nyilvántartást érintő változásokkal kapcsolatos kérdésekben.
A Foglalkoztatási és Szociális Adatbázis kezelésével, a kölcsönös adatszolgáltatással kapcsolatban felmerülő kérdésekben.
A közfoglalkoztatási terv elkészítésével és gyakorlati megvalósításával, továbbá a közcélú, illetve közhasznú munka és közmunka szervezésével kapcsolatos feladatok megvalósításához.

Általános tájékoztatás az érdeklődők részére a munkavállalást, foglalkoztatást ösztönző támogatásokról, munkaerő-piaci programokról:

A regionális munkaügyi központok szervezésében megvalósuló helyi, továbbá a központi és Európai Uniós munkaerő-piaci programokról, az azokban való részvétel feltételeiről.
A foglalkoztatást elősegítő támogatások, járulékkedvezmények, a munkaerő-piaci képzések, valamint a munkaerő-piaci szolgáltatások köréről, az igénybevétel feltételeiről.

Budapest, 2009. január

FSZH

 

A tartalom megosztása

További hírek A kategória további hírei

« Vissza az előző oldalra