Hírek: Aktualitások

Tudnivalók a KENYSZI-ről (2013-04-15)

Tudnivalók a KENYSZI-ről A Város Mindenkié hajléktalan érdekvédő csoport honlapján megjelent tájékoztató

"Tudnivalók a KENYSZI-ről

– az ombudsman jelentése és az NRSZH állásfoglalása alapján –

Mi az a KENYSZI?

Központi Elektronikus Nyilvántartás a Szolgáltatást Igénybevevőkről. A Nemzeti Erőforrás Minisztérium 2012. július 1-jétől vezette be a KENYSZI-t, ami egy TAJ-szám alapú nyilvántartási rendszer a szociális szolgáltatásokat igénybe vevőkről. A nyilvántartást a Nemzeti Rehabilitációs és Szociális Hivatal (NRSZH) működteti.

A KENYSZI rendszer nem engedi, hogy ugyanazt az embert egy nap két különböző nappali melegedőben regisztrálják. A napi első regisztráció után a további nappali ellátások törlődnek a nyilvántartásból. Jó tudni, hogy a nappali melegedős regisztráció nem zárja ki, hogy ugyanazon a napon egy éjjeli menedékhelyen vagy átmeneti szállón regisztráljanak!

Az ellátó szervezetek többféle gyakorlatot követnek:
- van, ahol nem látják el azokat az ügyfeleket, akik már igénybe vették más nappali melegedő szolgáltatását;
- van, ahol előnyben részesítik azokat, akik még nem jártak más helyen;
- és van, ahol deklarálták, hogy minden hozzá fordulót ellátnak.

Mit mond erre az ombudsman?

Az ombudsman a 2012/13-as hajléktalanhelyzetről szóló jelentésében kimondta, hogy semmiféle jogszabályi alapja sincs annak, hogy valakit kizárjanak az ellátásból azért, mert máshol már regisztrálták. Az ombudsman szerint tehát téves és minden jogalapot nélkülöz az az információ, hogy a hajléktalan emberek egy napon csak egy nappali melegedő igénybe vételére jogosultak

Mit tehetek, ha a KENYSZI-beli ütközés miatt nem kapok ellátást?

1. Az ombudsman jelentésére hivatkozva mondd el ott, ahol el akarnak utasítani, hogy jelenleg semmiféle jogszabály nem tiltja, hogy egy napon több olyan ellátást is igénybe vegyél, amire rászorulsz.

2. Adatot igényelhetsz saját magadról annak érdekében, hogy megtudd, mikor és melyik szolgáltató regisztrált igénybevevőként.

AZ ADATKÉRÉS MÓDJAI:

Postai úton: a Nemzeti Rehabilitációs és Szociális Hivatal részére (1071 Budapest, Damjanich u. 48.) címzett, aláírt kérelemben. Erre általában postafordultával válaszolnak. A levélben add meg a nevedet, a címedet és a TAJ-számodat.

Tájékoztatás igénylése személyesen: az NRSZH Damjanich u. 48. szám alatti épületében hétfőtől csütörtökig 8:00-tól 15:30, pénteken 8:00-tól 13:00 óráig. Itt igazolnod kell személyazonosságodat és meg kell adnod TAJ-számodat. A Hivatal jegyzőkönyvben tájékoztat arról, hogy melyik ellátó mikor regisztrált. Ez általában a kérésedet követően azonnal megtörténik, kivéve, ha széles körű az adatkérésed.

3. Ha igazságtalanul utasítottak el, panaszt tehetsz az NRSZH-nál. A panaszodat az NRSZH kivizsgálja, és telefonon, e-mailen vagy írásban tájékoztat az eredményről.

A PANASZTÉTEL MÓDJAI:

Postai úton: a Nemzeti Rehabilitációs és Szociális Hivatal részére (1071 Budapest, Damjanich u. 48.) címzett, aláírt levélben. A levélben add meg a nevedet, a címedet és a TAJ-számodat.

Személyesen: a Damjanich u. 48. szám alatt hétfőtől csütörtökig 8:00-tól 15:30, pénteken 8:00-tól 13:00 óráig. Itt igazolnod kell személyazonosságodat és meg kell adnod TAJ-számodat.

Telefonon: az 1/510-0545 vagy az 1/462-6620 számokon

E-mailben: a kenyszi@nrszh.hu, illetve az nrszh@nrszh.hu címeken

______________________________________________________________

Ha jogi segítségre van szükséges, keresd az Utcajogászt péntekenként 15 és 17 óra között a Blaha Lujza téren

Email: avarosmindenkie@gmail.com

A Kenyszi-tájékoztató innen letölthető."

 

Forrás: A Város Mindenkié csoport

A tartalom megosztása

Véleményezés Írja meg véleményét Ön is!

Ellenőrző kód

További hírek A kategória további hírei

« Vissza az előző oldalra